Rijbewijs, cluster meeting en shoppen - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu Rijbewijs, cluster meeting en shoppen - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu

Rijbewijs, cluster meeting en shoppen

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

23 Februari 2014 | Verenigde Staten, Wake Forest

Hoi allemaal,

Ik moest er toch een keer aan geloven om weer een blog te schrijven. Er werd al veel geklaagd dat ik te weinig blog, sorry!

Een tijdje geleden had ik m'n tweede cluster meeting. We moesten 1,5 (!!!) uur rijden om naar het civil rights museum the gaan. Dit museum ging over de zwarten in Amerika. Dit was best interessant aangezien ze hier zeer racistisch kunnen zijn ;)! Ik heb hier vooral veel lol gehad met Ashley en Veryan. Zij zitten allebei in mijn cluster en ze komen uit Engeland. We raakten vooral aan de praat doordat we alledrie geen zin hadden in deze dag haha...

Na het bezoekje aan het museum was onze fantastische cluster meeting afgelopen. Eva zou bij mij blijven slapen (sleepover whoohoo). We hebben films gekeken en uitgebreid gegeten. Dit was dus geen fancy sleepover zoals in films (pillowfights & de hele nacht opblijven). Nee, wij zijn op tijd gaan slapen en waren laat wakker. Zondag hebben we rondgereden door het fantastische Wake Forest (er is echt geen bal aan) en daarna hebben we voor de verandering een film gekeken. Echt een heel spannend weekend! Het klinkt heel saai waar we hebben het erg gezellig gehad!!

Deze maand heb ik voor het eerst in m'n leven de verjaardag van m'n vader en broertje niet meegemaakt. Ik hoop dat jullie me gemist hebben, huilie huilie. Ik heb een cocktail op jullie gedronken! Volgend jaar ben ik er (misschien) weer schattekes.

Het heeft hier weer gesneeuwd! Zo hebben ze tien jaar geen sneeuw hier en nu hebben ze het voor de zoveelste keer dit jaar haha! Ik denk dat ik het fantastische New Yorkse weer mee heb genomen. Ik ben een paar dagen niet buiten geweest die week. Niet omdat ik niet kan rijden, maar omdat al die malloten hier niet kunnen rijden. En ik had niet zo veel zin in een aanrijding. Dan maar binnen blijven en tv kijken, heel vervelend. Ik had die dinsdag m'n Iphone en Macbook besteld. Door Brent heb ik $250 korting gekregen op m'n macbook!! Ik heb nu voor m'n telefoon en laptop evenveel betaald als wat ik in Nederland zou betalen voor alleen m'n laptop. Goed geregeld Ruby!! :)

Vorig weekend zouden we gaan vliegen naar Myrtle Beach, south Carolina. Maar door het fantastische weer hier ging dit niet door. Het regende namelijk en daarna zou het gaan waaien. Ze wilden mij een prettige eerste vlucht laten beleven, zonder wind!! Ik had er totaal geen problemen mee. We zijn in plaats daarvan gaan lunchen en bowlen. Ik mocht helaas geen rekjes van ze dus het zat er dik in dat ik zou verliezen. En ja, dat is ook gebeurd. Maar meedoen is belangrijker dan winnen, toch?.....

Zondag ben ik in m'n eentje gaan shoppen. Ik had namelijk wat dingen 'nodig' en dan is het erg fijn om in je eentje te zijn! Rondlopen in een mall vind ik nog steeds erg fijn haha! Ik heb zelfs een manicure gehad, hoe Amerikaans! Het was super druk op de weg, iedereen kwam namelijk terug van de kerk hahaha. Het zuiden hè! Daarna ben ik naar een andere mall gereden en heb ik met twee andere aupairs frozen yoghurt gegeten. Ze waren uiteraard weer Duits haha! Voor degenen die het nog niet weten, bijna alle aupairs zijn Duits!

Door de verschrikkelijke sneeuw waren m'n bestellingen uiteraard vertraagd, fijn! Het zou vrijdag binnen komen maar uiteindelijk kwam het maandag. Ik heb letterlijk de hele dag binnen gezeten omdat ik de UPS man niet wilde missen. Uiteraard kwam die pas om 6 uur. Normaal komt hij rond 3 uur. Bij elke auto die ik hoorde ging m'n hart sneller kloppen, zo sneu!! Maar ik heb het nu eindelijk binnen en het is fantastisch whoehoe!!

Deze week was ik van plan om voor m'n rijbewijs te leren... Uiteraard begon ik hier woensdag avond mee. Donderdag ochtend zou ik dan eindelijk m'n rijbewijs gaan halen. Tenminste, dit was het plan. Eenmaal daar heb ik eerst lang gewacht tot ik aan de beurt was. Wachten is heel goed voor je zenuwen, vooral als je goed geleerd hebt. AHUM! Ik moest eerst m'n theorie doen. Dit was best pittig aangezien ik 60 pagina's zou moeten leren in het Engels. Met de nadruk op zou moeten, dit heb ik niet gedaan haha. Maar ik ben geslaagd! NUL fout, BAM!!! Daarna zou ik afrijden. Dit was het plan maar dat ging mooi niet door. Ik moest namelijk de verzekering van de auto bij me hebben, en ik moest verzekerd zijn. Fijne miscommunicatie met het DMV (departement of motor vehicles) en de verzekering. Volgens de verzekering moest ik eerst m'n rijbewijs hebben om af te kunnen rijden en volgens het DMV niet. Ik ga nu dus volgende week vrijdag afrijden! Eindelijk! Het geintje gaat $4 kosten. Ja je leest het goed, VIER DOLLAR. Waarom moeten wij zoveel betalen in Nederland? Ik denk omdat we in Nederland wel normaal rijden en hier kunnen ze dat niet. Vooral hier zijn ze erg van het bumperkleven. Heeeeeeeeel vervelend! Het is dan ook heel leuk om te zien hoe geïrriteerd ze raken als je steeds remt.

Gister heb ik afgesproken met Laura. Zij is een van de aupairs die ik vorige week heb ontmoet. Het was een erg spontane ontmoeting, we maakten de plannen om 5 uur. We zijn uiteten geweest, hebben frozen yoghurt gegeten (het is yoghurt dus het is gezond, toch?:) ) en we zijn daarna naar de film geweest. Sounds like a perfect date!

Aankomende week ga ik dan eindelijk aan het werk haha. Het worden best lange dagen maar ik ben vanaf vrijdag om 12 uur vrij. In het weekend moet ik soms werken maar waarschijnlijk niet vaak. Ik kan dus weekendjes weg jee!
Waarschijnlijk ga ik volgende maand naar Charlotte met andere aupairs. We zijn nu al met 6 aupairs die willen gaan, top! Ik heb geen idee wat er te doen is maar het zal vast leuk zijn.

Ook wil ik proberen om naar Washington te gaan om Thomas z'n eerste verjaardag te vieren. Hopen dat dit lukt, zou erg leuk zijn!

Ik ga de komende tijd veel weekendjes weg plannen. Chicago, Miami, Nashville, New Orleans, Boston, Texas, Las Vegas, ik wil overal heen! En dat gaat gebeuren ook haha, wees maar jaloers!!!!! Ik wil zoveel mogelijk zien en ik vind het prima om al m’n geld uit te geven aan reizen. Ook ben ik al aan het sparen voor m’n travel month. Na mijn jaar hier mag ik een maand reizen, hier ga ik zeker gebruik van maken. Ik wil erg graag naar de west kust en hawaii. Dit is erg duur dus ik ben maar alvast begonnen met sparen :)! Ik MOET namelijk echt naar Hawaii!!!!

Morgen ga ik weer afspreken met iemand om te lunchen en te shoppen, hoe origineel. Afspreken met aupairs is zo makkelijk omdat ze allemaal anderen willen ontmoeten!

Het weer wordt al weer wat beter dus naar buiten gaan is erg prettig. Donderdag was het 23 (!!) graden, echt heel warm. Dan kan ik lekker naar buiten om te wandelen met Paige. Alle ongezonde dingen gaan namelijk ooit tevoorschijn komen in kilo’s en ik heb geen zin om een van de obese amerikanen te worden. Ik moet maar yoga pants en sneakers gaan kopen zodat ik er bij hoor. Gelukkig wordt er voor een sportschool abonnement betaald dus hopen dat ik er gebruik van ga maken.

Oh en ik heb de Olympische spelen echt wel gevolgd hoor hier! Het wordt niet veel uitgezonden maar ik keek het elke avond. En ik heb zeker benadrukt dat we bijna alle schaatsmedailles wonnen haha! Maar de amerikanen vinden het niet interessant als een ander land iets wint dus er werden ’s avonds alleen samenvattingen uitgezonden. Ik ben trots op Nederland ;)

Ik ga nu maar eens slapen, het aupair-leven is namelijk zo vermoeiend. Vooral de afgelopen weken waren erg zwaar, niet dus. Maar ik moet m’n energie sparen voor de aankomende week!

Aangezien iedereen zo zeurde om een blog verwacht ik wel veel reacties! En anders wacht ik gewoon weer 3 weken met het schrijven van een blog!

DOEIII XXX

  • 23 Februari 2014 - 18:30

    Mick Snoeziepoezie:

    haaaaa die ruubs, erg leuk meid. als ik kom gaan we echt heel amerika leegplunderen he!! gnegnegne.....
    ben al aan het sparen.
    tschuss tschuss XXXX
    P.S. leuke laptop heb ik toch zeg ! oeeff... nee echt is heel fijn.

  • 23 Februari 2014 - 18:47

    Margit De Ridder:

    Hoi Ruby, wat heb je weer een leuk verslag geschreven. En we zijn inderdaad jaloers over al je reisplannen!
    Maar je hebt groot gelijk meid, dit is de kans van je leven.
    En ach, het is vanaf volgende week 4 dagen per week "hard" werken maar je bent wel 3 dagen per week vrij.
    Ik hoop dat iedereen die jouw blog leest er een reactie op zet want anders moeten we veel te lang wachten tot je een nieuw verslag erop zet.
    Veel plezier daar! xxx mama

  • 24 Februari 2014 - 21:37

    Ooome Rob:

    Groot gelijk! Je moet zoveel reizen als je kan. Ik doe dat de laatste jaren zoveel als ik kan... Maar had ik dat maar al jaren eerder gedaan. De wereld ligt aan je voeten en er is zoveel te ontdekken. Ik heb trouwens de honeurs waargenomen op Mick's verjaardag. Ben voor de eerste keer in 7 jaar langs gegaan. Hé... Al die andere jaren was ik juist in het buitenland.
    Have fun!!!

  • 04 Maart 2014 - 17:05

    Oma:

    hoi meisje, sorry dat je mijn reactie op je laatste blog niet ontvangen hebt, maar ik was vergeten hem te verzenden. Lekker stom van me! Ik zal het nu goed doen en kijk weer uit de naar je volgende verslag. liefs van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wake Forest

Au pair in Amerika!

Au pair in Wake Forest, North Carolina!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2015

MIJN NIEUWE BLOG

26 Augustus 2014

Vakantie westcoast!

09 Juli 2014

Orlando & Disney

24 Mei 2014

Vakantie!

07 Mei 2014

Chicago!
Ruby

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 304
Totaal aantal bezoekers 11815

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair in Amerika!

Landen bezocht: