Vakantie westcoast! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu Vakantie westcoast! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu

Vakantie westcoast!

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

26 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Wake Forest

Hoi!

Helaas is mijn familie al weer weg, we hebben het erg gezellig gehad. Ze hebben veel hier geslapen en ik ben zelfs naar ze toe gereden toen ze op het strand waren. Ze konden het heel goed vinden met Brent en Alex! Ik zal ze wel weer missen..

Op maandag gingen ze naar huis en ik was tot donderdag alleen thuis. De familie was in Boston en ze hadden me niet nodig dus ik had een extra weekje vrij! Ze kwamen donderdag ochtend terug, dit was de verjaardag van Paige. Ik had het hele huis versierd met ballonnen en slingers en ik had een taart gehaald. Ze vonden het super lief van me! We hebben ‘s middags haar verjaardag gevierd aangezien ik helaas niet op d’r feestje kon zijn. Ik ging namelijk op vakantie!!

Vrijdag middag was het dan eindelijk zo ver, vakantie! De vlucht naar Los Angeles duurde 5 uur, echt bizar dat een binnenlandse vlucht zo lang kan duren. Rond 7 uur ‘s avonds kwam ik aan. Ik ging gelijk naar mijn hostel om m’n spullen daar neer te zetten. Daarna had ik met twee andere au pairs afgesproken in Santa Monica. Santa Monica staat bekend om de mooie pier daar, ze hebben een reuzenrad, achtbanen en veel eettentjes. Super leuk! We hebben daar een tijd rondgelopen en uiteindelijk zijn we allemaal terug naar ons hostel gegaan voor wat slaap!

Zaterdag ochtend moesten we bij een ander hostel verzamelen. We werden daar in twee groepen ingedeeld, er waren namelijk twee busjes. In elk busje zaten 13 au pairs, aardig druk dus. We zijn toen richting Hollywood gereden. We hebben daar vrije tijd gekregen en zijn rond gaan lopen. Super leuk om de walk of fame (de sterren) te zien. Opzich stelt het niet heel veel voor, zeker het Hollywood sign niet. De plek waar wij heen gingen was erg ver weg van het bord, op de foto’s kan je het helaas amper zien.

We zijn ‘s middags vertrokken naar Lake Havasu. Dat is een meer in Arizona. We sliepen daar gewoon op het strand, op matjes. Kamperen is echt niets voor mij! We hebben daar chinees gegeten en lekker gezwommen. Ook hebben we op jetski’s gereden en amerikaanse spelletjes gespeeld. Beer pong en corn hole zijn erg leuk, zoek maar op ☺! Het werd toch wel erg laat maar gelukkig konden we de volgende dag in de bus slapen.


Zondag zijn we vroeg vertrokken en gingen we naar de Grand Canyon!! Het was best ver rijden, we zaten elke dag minimal 4 uur in de bus. We kwamen daar rond lunchtijd aan en we hebben onze tenten toen opgezet. We zijn daarna naar de Grand Canyon gereden. We zouden ‘s avonds pas weer afspreken dus we konden gewoon rustig rondlopen. Het was super warm maar het was prachtig! Echt super indrukwekkend. Gelukkig hadden ze overal waterkraantjes, dat hadden we echt nodig. We hadden rond 7 uur afgesproken, we zouden samen pizza eten en de zonsondergang zien. Echt super mooi, helaas laten de foto’s dit niet heel erg zien. Zodra de zon ondergaat is het echt heel erg koud daar.Toen we terugkwamen hebben we een kampvuur gemaakt en ‘s mores gemaakt. Dit zijn 2 koekjes met gesmolten chocolade en marshmallows erin, heel lekker en heel amerikaans!

Rond half 6 moest ik met een paar anderen opstaan, we hadden namelijk besloten dat we de zonsopgang ook wilden zien. Weer heel koud, volgens mij was het 13 graden. Overdag was het rond de 40.. Het was echt heel mooi en uniek!

Maandag vertrokken we weer vroeg. We redden door Arizona. We zijn naar een plaatsje geweest waar route 66 is ontstaan. Route 66 gaat van Californie naar Illinois. Heel ouderwets en heel country! Heel leuk om te zien, maar wel touristisch.

‘s middags kwamen we dan eindelijk aan in LAS VEGAS! Ik was hier natuurlijk al eens geweest, maar deze keer was heel anders. We zijn rond gaan lopen en hebben weer bizarre dingen gezien. Er is zelfs iemand ontslagen in een restaurant omdat hij zo onaardig was, oeps! Daarna hebben we allemaal een dutje gedaan, we waren zo moe. ‘s Avonds moesten we ons klaarmaken want we zouden met een limo door Vegas rijden, zo tof! Er was al een pre-party in mijn kamer. We deelden allemaal een kamer met een ander meisje en we hadden allemaal ons eigen tweepersoons bed, zo heerlijk! We hadden pizza gehaald en hebben allemaal in onze kamer verzameld. Ik zal de details besparen, maar het was erg gezellig en we weten er allemaal niet heel meer van…







Dinsdag ochtend was weer een vroege dag voor mij. Ik had als enige van mijn groep besloten om te skydiven en we zouden om 6 uur vertrekken. Niet heel handig als je niet veel hebt geslapen… Eerlijk gezegd was ik niet echt nerveus, heel raar. Het duurde best lang voordat we eindelijk konden gaan. We moesten namelijk allemaal papieren ondertekenen, onder andere dat zij niet verantwoordelijk waren voor je dood. Fijnnnnn! Het was veel geld, maar gelukkig hadden m’n ouders meebetaald. Nogmaals bedankt! Was echt een super ervaring. De vrije val was wel eng, ik wilde me ergens aan vasthouden maar dat ging natuurlijk niet! De instructeur was heel aardig, hij maakte de hele tijd grapjes over parachutes die niet openen haha.. Alles is goed gegaan gelukkig. Ik zou het alleen weer doen op een speciale plek! Maar skydiven in Las Vegas is toch wel heel tof. Ben gewoon uit een vliegtuig gesprongen, aaaah!! De foto’s komen later.

Toen ik terug kwam ben ik lekker gaan slapen, ik was zo moe. ‘s Middags zijn we gaan lunchen en rond gaan lopen. ‘s Avonds gingen we eten in het Bellagio hotel. Dit is het hotel met de fontijnen ervoor. Ze hebben daar een super lekker buffet met heel veel eten. Ze hadden alleen al 25 verschillende toetjes… We waren ZO vol! Na het eten wilden we graag naar een show maar we waren helaas te laat met kaartjes kopen. We zijn toen opzoek gegaan naar een tattoo shop, want iemand wilde een tattoo. Ze wilde een klein sterretje op d’r pols en daar rekenden ze 120 dollar voor, belachelijk! Daarom zijn we maar weer rond gaan lopen, elke keer zie je iets anders. We zijn allemaal op tijd naar bed gegaan, we waren zo bizar moe! We wilden graag van ons lekkere bed genieten.

De volgende ochtend reden we gelukkig wat later weg. We gingen naar Death Valley! Het was daar 43 graden en dat is nog niet eens zo heet voor daar.. We hebben even rondgelopen in de woestijn maar het was echt te warm. We hebben nog een paar plaatsjes gezien en het was allemaal super mooi om te zien. We hebben gekampeerd op een plekje tussen Death Valley & Yosemite park. We zijn ‘s avonds naar een plekje gereden waar ze natuurlijke bubbelbaden hadden. Heel lekker, maar het was zo donker dat je helemaal niets kon zien haha. Wel wat vallende sterren gezien, heel bijzonder!






‘s Ochtends vertokken we naar Yosemite park. We zijn eerst gestopt bij een meer om te zwemmen. Alles was daar zo mooi! Daarna gingen we naar een plek met de grootste bomen van Amerika, als ik het goed heb. Leuk om te zien, maar als je 1,5 km naar beneden moet lopen om het te zien heb je er snel genoeg van! We zijn gaan kamperen net buiten Yosemite. Naast de camping was een hotel met een zwembad waar wij gelukkig gebruik van mochten maken. Daarna hebben we weer lekker een kampvuur gemaakt, liedjes gezongen en s’mores gegeten.

De volgende dag was onze laatste dag. Jammer maar gelukkig gingen we naar San Francisco! Ik had er erg naar uitgekeken. Toen we aankwamen zijn we gelijk naar de Hippie Schommel gegaan. Dit is een schommel op een berg, je hebt uitzicht op San Francisco. Erg mooie foto’s gemaakt daar. Daarna gingen we naar de Golden Gate bridge voor foto’s. De smog (de ‘wolken’) waren laag, dus we zagen het bovenste gedeelte van de brug niet eens! Echt raar om dit in het echt te zien. We werden daarna afgezet bij Fishermans Wharf. Dit is een kade met winkeltjes en restaurants. We zouden om 6 uur weer verzamelen want we zouden een boottour gaan doen! San Francisco was ook erg koud, vooral toen we op de boot waren. Gelukkig hadden ze jassen om te lenen. We hebben toen Alcatraz gezien en we zijn onder de brug door gevaren. Ook hebben we zeeleeuwen gezien. Na de tour hebben we daar even rondgelopen en toen zijn we teruggegaan. We zijn toen naar een bar gegaan en hebben wat gedronken. Toen was het tijd om afscheid te nemen van onze reisleider, hij was erg aardig!

We hebben ‘s ochtends ontbeten in het hostel en onze koffers ingepakt. We hebben toen de bus gepakt naar de Paited Ladies. Dit zijn de huizen van Full House (met de Olsen twins). Dit stelde echt weinig voor!! We zijn nog even naar de pier geweest voor souvenirs en hebben toen de cable car genomen. Heel leuk om te doen! Best eng trouwens, met al die rare straten. Toen was het al weer laat en was het eigenlijk tijd om te gaan. Mijn vlucht was rond 12 uur ‘s nachts. Ik had geluk dat ik geen latere vlucht had, want 2 uur later was ere en heftige aardbeving, heel eng! Sommige meisjes waren nog op het vliegveld en moesten onder tafels schuilen..

Ik he been super leuke vakantie gehad maar ik heb eigenlijk een vakantie nodig om te herstellen! Heel veel gezien in een week en alles was super indrukwekkend. Ik kan weer wat plaatsen van m’n lijstje afstrepen. De komende tijd heb ik nog niets gepland. Als het goed is ga ik in November naar Bonaire met de familie dus dat is iets om naar uit te kijken!

  • 26 Augustus 2014 - 21:03

    Margit De Ridder:

    Lieve Ruby,
    Wat hebben we het leuk met elkaar gehad tijdens onze vakantie bij jou en je gezin!
    Ik begrijp dat je zeker bij moet komen van jouw rondreis. Wat heb je ontzettend veel gezien in die week.
    Wij zijn nu 2 weken terug uit Amerika en moeten nog steeds bijkomen van alle indrukken.
    Gelukkig heb je nu even niks op het programma staan en kan je gewoon weer op die lieve, schattige Paige passen.
    Xxx mama

  • 23 September 2014 - 09:36

    Angelique Nieuwenburg :

    Hoi ruby ,erg leuk om te lezen dat je het zo naar je zin heb.je ouders kwamen vol verhalen terug .we horen alles van je hoor via oma en je moeder.nou dikke knuffel en nog heel veel mooie momenten daar .groetjes xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wake Forest

Au pair in Amerika!

Au pair in Wake Forest, North Carolina!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2015

MIJN NIEUWE BLOG

26 Augustus 2014

Vakantie westcoast!

09 Juli 2014

Orlando & Disney

24 Mei 2014

Vakantie!

07 Mei 2014

Chicago!
Ruby

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 11788

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair in Amerika!

Landen bezocht: