Orientatie week in NYC! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu Orientatie week in NYC! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu

Orientatie week in NYC!

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

12 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wake Forest

Daar is die dan, m'n eerste blog! Live vanuit north carolina.

De week begon vroeg, heel vroeg. We zouden om 09:15 vliegen, wat betekende dat we rond 6 uur op Schiphol moesten zijn!! Eenmaal bij de gate kregen we de melding dat we 1,5 uur vertraging hadden... Dat was te verwachten met al die sneeuw in New York. Gelukkig ging ik met drie andere aupairs dus ik had gezelschap. We dachten allemaal dat we in een groot vliegtuig zouden zitten met ruime stoelen. Nou niet dus!! Gewoon formaat transavia! De vlucht was prima, maar toen we in NY kwamen waren er weer problemen. Er stond nog een vliegtuig op onze plek, dat was weer een half uur verloren tijd. In plaats van om 2 uur waren we nu om 5 uur in het hotel. De hotelkamer was super!! Je had een kamergenoot en we hadden allebei een groot bed. En we hadden een van de beste kamers want we hadden uitzicht op het empire state building en een stukje van times square, jeee!! We hebben onze spullen neergezet en heel even gerelaxt en toen gingen we naar buiten. We gingen wat eten. En wat eet je in Amerika? Juist, hamburgers en patat! Daarna zijn we naar times square gegaan. Ik was daar al een paar keer geweest dus ik was de gids! Ik had gelezen dat dé kerstboom bij Rockefeller center er tot 7 januari zou staan dus ik sleurde de anderen mee. Dit moesten we zien! En het was ook super!! Een heeeele grote boom met heeeeeel veel lichtjes. Beneden de boom was een schaatsbaan. We zijn niet heel laat gaan slapen want we waren kapot.. En we hadden een goede nachtrust hebben aangezien we de volgende dag aan de slag moesten!

Dinsdag begon de training dan eindelijk. Maar eerst ontbijten! Elk ontbijt en lunch was inbegrepen. Uiteraard was dit heeeel gezond... Als ontbijt kon je onder andere een muffin krijgen en als lunch hamburgers! Deze week was super gezond... Om half 9 begon de training. We hebben wat algemene informatie over Amerika gekregen en daarna gingen we het onder over baby's hebben. Ik ga zorgen voor 1 baby'tje dus eigenlijk was dit het enige wat ik moest weten! Eigenlijk zouden we vanaf 4 uur een tour door new york hebben maar die ging niet door omdat het heel koud was. Het was namelijk -20!!! Na de training zijn we naar chipotle geweest om te eten. Ze hebben daar goedkoop Mexicaans eten en ik had het echt gemist! Daarna zijn we met een groep naar de bioscoop geweest. Naar de disney film 'Frozen'. Uiteraard hebben we even bij het eten in de bioscoop gekeken, alles was groot groter en grootst. En als je het grootste kiest, mag je het nog laten bijvullen ook, bizar! Na de film zijn we eindelijk gaan slapen, we waren zo moe!

Woensdag was voor mij niet heel interessant omdat het vooral over oudere kinderen ging. We hebben het wel over autorijden gehad, ze laten het veel erger klinken dan het is! Vanaf 4 uur hadden we de tour door new york. Het was al een stuk minder koud, iets van -5. Ik had heel veel al gezien maar het was wel heel gezellig. We kregen pizza (weer zo gezond bezig) en drinken.

Donderdag hadden we de hele dag eerste hulp! We hadden poppen om op te oefenen. Dit was de langste dag, tot 6 uur!! De hele week was vermoeiend maar deze dag was wel heel erg! We hebben vooral geleerd hoe je moet handelen als iemand buiten bewustzijn is of aan het stikken is. Heel handig om te weten maar ik hoop dat ik het nooit hoef te gebruiken. 'S Avonds wilden we een salade gaan eten, we zijn denk ik 5kg aangekomen in een week. Helaas konden we het niet vinden en toen hebben we de goed gesplitst. Ik ben samen met een meisje uit Oostenrijk, Eva, naar Chelsea geweest. Eva gaat vlakbij mij wonen en we kunnen het goed vinden, we hebben nu al plannen om snel af te spreken! Eva wilde erg graag naar de Chelsea Market, dat is een overdekte markt met veel restaurantjes en winkeltjes. We hebben daar pasta gegeten. De ober was eerst heel aardig maar toen ze de fooi zag veranderde ze in een duivel haha!! Ze vond blijkbaar dat we niet genoeg fooi gaven en dat liet ze duidelijk merken. Daarna zijn we met de metro naar het nieuwe WTC gegaan. Helaas was het memorial al dicht dus we hebben gewoon buiten wat foto's gemaakt van het nieuwe gebouw. Ik had een kaartje gekocht voor het empire state building. Helaas was iedereen van de groep al woensdag gegaan zonder dat ik het wist. Daarom ging ik donderdag avond rond 11 uur in m'n eentje! Het was echt super mooi! Je kon de hele stad goed zien en doordat het donker was, was het extra mooi. Uiteindelijk lag ik pas om 12.30 in bed terwijl ik om 05:30 wakker moest worden, oeps!!

Vrijdag werd ik om 7 uur opgehaald, lekker vroeg. De familie had me een update gegeven naar de eerste klas, niet verkeerd! Eenmaal bij de gate zag ik dat ik weer vertraging had, fijn!! Gelukkig had ik een overstap van 2,5 uur. Dit werd nu 1,5 uur en dat was nog steeds meer dan genoeg. In het vliegtuig had ik Wifi, handig!!!!!

Al met al was het een leuke, vermoeiende en vooral ongezonde week! Ik heb in 4 dagen 4 hamburgers gegeten, supergezond dus... ;)

Vrijdagmiddag kwam Alex me met Paige ophalen. Toen we thuis kwamen heb ik m'n koffer uitgepakt en later kwam Brent ook thuis. Ze houden allebei erg van pasta dus dat aten we, jummie!! Ik heb 's avonds al m'n cadeautjes gegeven en ze vonden het super. We maakten direct plannen voor het weekend en de week.

Zaterdag zijn we gaan lunchen bij een barbecue restaurant. Tijdens de lunch gingen al de telefoons van de mensen af, er was een tornado in de buurt. Eerst was het alleen een 'watch' maar daarna was er een warning, hij was dichtbij aaah!! We zijn direct naar huis gereden, het regende super hard. Onderweg hebben we zelfs de tornado gezien. Dit was voor ons allemaal de eerste tornado dus we vonden het best spannend haha! Toen we binnen waren zetten we de tv gelijk aan om te kijken wat er aan de hand was. Blijkbaar was de tornado echt 10 straten van ons vandaan. Gelukkig is die hier niet geweest!! 'S Avonds zijn we uiteten geweest naar hun favoriete restaurant.

Ik hoef volgende week eigenlijk nog niet zoveel te doen. Dinsdag ochtend heeft Alex een sollicitatie via de telefoon dus dan werk ik twee uurtjes. Verder gaan we vooral naar malls, supermarkten en naar de target. Ze zijn echt heel aardig en ze doen echt alles om mij het naar m'n zin te krijgen. Ik heb al een ipad gekregen en ik krijg nog een iphone en een Apple tv. We hebben het ook al over vakanties gehad en er staat veeeel op de planning.

Op dit moment kijken we football op een 60 inch scherm. Brent houdt van technologie dus hij heeft besloten dat de tv te klein is en een 70 inch tv gaat kopen. Groooooot dus!!!

Tot nu toe heb ik het dus erg naar m'n zin en ik denk dat het alleen maar beter wordt! Ik hoop dat ik er aan blijf denken dat ik blogs moet schrijven!

En bedankt voor alle lieve berichtjes!

xxx Ruby


  • 12 Januari 2014 - 23:09

    Margit De Ridder:

    Hoi lieve schat,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo'n fijne familie getroffen hebt. 2 x lunchen en 1 keer dineren in restaurants in een weekend is wel iets om jaloers op te worden. We zijn nu al benieuwd naar je volgende verslag over een week?
    Xxx papa en mama

  • 12 Januari 2014 - 23:17

    Britt Delbressine:

    Klinkt allemaal super Ruby!! Wel minder van die Tornado :S
    Enjoy je eerste weekje!

    Groetjes uit New Jersey

  • 13 Januari 2014 - 12:08

    Graber:

    Leuk verslag, wat heb je het getroffen.
    groetjes en kus van oma en opa

  • 13 Januari 2014 - 19:10

    Esmee Kramer:

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt, geniet ervan en ik blijf graag je verhalen lezen! Bloggen dus!! Enjoy XXX

  • 14 Januari 2014 - 09:04

    Robert Pauli:

    Hoi Ruby, leuk je verhaal te lezen. Wij zullen het ook volgen. Een hele prettige tijd in de States, maar dat zal het zeker wel zijn. Groetjes van mijzelf en Herman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wake Forest

Au pair in Amerika!

Au pair in Wake Forest, North Carolina!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2015

MIJN NIEUWE BLOG

26 Augustus 2014

Vakantie westcoast!

09 Juli 2014

Orlando & Disney

24 Mei 2014

Vakantie!

07 Mei 2014

Chicago!
Ruby

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 11810

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair in Amerika!

Landen bezocht: