Chicago! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu Chicago! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu

Chicago!

Blijf op de hoogte en volg Ruby

07 Mei 2014 | Verenigde Staten, Wake Forest

Hoi,

Oeps, ik merk dat ik een beetje lui aan het worden ben met m'n blogs. Het neemt toch wel wat tijd in beslag en ik heb er soms gewoon geen zin in haha. Maar ook vorig weekend ben ik weer op reis geweest!!

Vrijdagochtend om half 3 ging de wekker, verschrikkelijk vroeg!! Om kwart over 3 vertrok ik samen met Alex en Paige naar het vliegveld. Zij zouden samen naar Portland vliegen om Alex haar familie te bezoeken en ik vloog naar Chicago!! Ik had m'n vrije weekend en ik heb besloten dat ik als ik m'n officiële vrije weekend heb dat ik ga reizen. Dus ik vond het wel tijd voor Chicago!

M'n vlucht was om half 6 en ik had een tussenstop in Washington. Ik was om half 9 in Chicago, het is daar een uur vroeger. Daar zou ik op Laura wachten, een Italiaanse au pair uit Boston. We kennen elkaar van Facebook en wilden allebei naar Chicago dus waarom niet! Ik vind het vaak moeilijk om dingen te plannen met vriendinnen hier vanwege onze eigen plannen, dus dan maar met onbekenden reizen. We zouden 's Avonds een andere au pair ontmoeten en zaterdag ochtend zou er nog een aankomen. Fijne groep dus!

Toen we elkaar eindelijk gevonden hadden (mijn vlucht was een half uur te vroeg, die van haar een half uur te laat) namen we de trein naar het hostel. We hadden een eigen kamer in het hostel, we kenden iedereen in de kamer. Het was een beetje uit het centrum maar de metro was om de hoek dus dat was prima. Kamer en badkamer waren goed!

Daarna zijn we samen de stad ingegaan en een beetje rondgelopen. Ik was er een paar dagen eerder achter gekomen dat er nog een andere au pair zou zijn. Zij was alleen dus ik had aangeboden dat ze met ons rond zou lopen. Ondertussen had zij een Canadese studente ontmoet dus daarna hebben we afgesproken! We zijn naar de Willis tower geweest. Een hoog gebouw waar ze speciale glazen en wanden wanden hadden. Hier kan je erge leuke foto's maken (zie Facebook)!

We zijn daarna naar de dierentuin geweest, dit is gratis jee! Het was super lekker weer dus we wilden graag buiten lopen! We hebben hier best lang rondgelopen en hebben in de zon gezeten. Daarna ben ik met Laura op pad gegaan. We zijn naar een restaurant gegaan waar we een 'Deep Dish' pizza gegeten hebben, echt iets uit Chicago! Beetje moeilijk om uit te leggen maar er staat een foto op Facebook. Het was erg lekker maar errgggg veel!! We zouden daarna naar een baseball wedstrijd gaan. Ik had perongeluk het verkeerde stadion opgezocht, oeps! We moesten dus naar de andere kant van de stad, fijn! We waren sowieso al laat en nu waren we nóg later. Gelukkig waren ze pas in de tweede inning. Volgens mij snapte Laura helemaal niks van baseball, maar ik heb het leuk gehad haha! Ze hebben letterlijk op het eind gewonnen dus dat was spannend! Bij een homerun was er vuurwerk, nice!! Ik was ondertussen al bijna de hele dag wakker dus ik was super moe. We vielen als een blok in slaap toen we eindelijk terug waren!

Zaterdag ochtend deden we rustig aan, we zouden namelijk op Hannah wachten. Zij zou ' sochtends aankomen en we zouden samen op pad gaan. Dus tijd om rustig te douchen en ontbijten! Toen zij er eenmaal was zijn we de stad in gegaan. We zijn naar 'de Bean' gegaan, dit kent iedereen wel! We hebben daar wat foto's gemaakt en toen zijn we op zoek gegaan naar de bus. We zouden namelijk een tour doen met een hop on hop off bus! Je kan hier bij elke attractie uitstappen en er komt om het kwartier een bus. Zo kan je dus de stad snel zien! We hebben veel gezien en alsnog erg veel gelopen. Helaas was het zaterdag koud, heel koud! We waren dus erg blij als we eindelijk naar binnen konden!!! We hebben geluncht bij de Navy pier. Normaal is het daar buiten erg mooi en leuk, helaas wordt er nu veel verbouwd dus het was niet zo heel bijzonder. Daarna zou ik 's avonds naar de hancock tower gaan met Laura, maar helaas was het te bewolkt om iets te zien. Wij zijn dus op souvenir jacht gegaan. Het was allemaal zo duur!!! In Vegas en new york kocht ik veel dingen omdat het zo goedkoop was maar hier was het niet te betalen! Maar ik wil van elke stad een sleutelhanger en een kaart hebben dus dat heb ik gekocht! We hebben ' savonds met z'n vieren afgesproken en gezellig gegeten.

Zondag was het voor ons allemaal tijd om te gaan, we vertrokken allemaal op verschillende tijden. Ik vertrok het laatst, dus ik had bijna de hele dag. Ik ben samen met Hannah & Regina (de andere au pairs) naar Navy Pier gegaan om rond te lopen. We waren zaterdag niet naar buiten gegaan omdat het koud was en we niet meer zoveel tijd hadden. Zondag was de temperatuur wat aangenamer. We zijn in het reuzenrad gegaan zodat we de hele stad van bovenaf konden zijn, heel leuk! We hebben daar nog rondgelopen en helaas moesten de andere meiden toen al gaan. Ik ben toen gaan lunchen en heb daar nog wat rondgelopen en ik heb wat kaarten verstuurd.

Ik ben nog naar wat winkels gegaan en toen was ik zo moe dat ik vond dat het tijd was om m'n koffertje op te halen in het hostel. Ik moest nog een tijdje in de trein zitten en liever te vroeg dan te laat. Toen ik eindelijk onderweg was naar het vliegveld,
Kwam ik erachter dat we een bus moesten nemen tussen twee stations omdat er aan het spoor gewerkt werd. Dit duurde langer dan ik verwacht had en ik was erg gestresst. Gelukkig is het vliegveld heel overzichtelijk en ik had op de een of andere manier een voorrang bij de security check. Ik was dus zeker op tijd. Helaas hadden we vertraging door de regen en onweer. Dit lieten ze pas weten toen we in het vliegtuig zaten, fijn...

Ik heb een erg leuk maar zeker heel vermoeiend gehad. En dat terwijl ik nog moe was van het vorige weekend! Ik heb vorige week ook maar 3 dagen gewerkt dus dat was een lekker kort weekje. Chicago was erg leuk, ik vind het een beetje op new york lijken. Maar dan veeeel rustiger! Heel fijn en een leuke stad!

En ik heb weer wat om naar uit te kijken: ik ga zaterdag een week naar Florida! Ik verblijf in miami maar we gaan zeker naar de keys en misschien naar de bahamas, yes!! Ik ga samen met Pia, haar heb ik tijdens m'n au pair tijd in DC ontmoet en we hebben nog steeds erg veel contact!

Genoeg om naar uit te kijken dus!

xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wake Forest

Au pair in Amerika!

Au pair in Wake Forest, North Carolina!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2015

MIJN NIEUWE BLOG

26 Augustus 2014

Vakantie westcoast!

09 Juli 2014

Orlando & Disney

24 Mei 2014

Vakantie!

07 Mei 2014

Chicago!
Ruby

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1827
Totaal aantal bezoekers 11796

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair in Amerika!

Landen bezocht: