Eerste week! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu Eerste week! - Reisverslag uit Wake Forest, Verenigde Staten van Ruby Ridder - WaarBenJij.nu

Eerste week!

Door: Ruby

Blijf op de hoogte en volg Ruby

20 Januari 2014 | Verenigde Staten, Wake Forest

Hoi,

Weer een blog vanuit het zonnige Wake Forest. Ja, zonnig! Deze week kon ik gewoon in m'n blazer naar buiten, fijn!!!

Maandag zijn we naar de 'Social security office' geweest om een social security kaart aan te vragen. Dit heb ik onder andere nodig voor m'n bankrekening en m'n rijbewijs. Toen we daar aankwamen zagen we hoe druk het was, echt bizar! En wat een rare mensen zaten er.... Ik heb heel wat gezien: een omgebouwde man, een teenmom, drugsverslaafden, 'gangsters' en een non. Wat een belevenis, ik keek m'n ogen uit haha!! In het gebouw mocht je geen eten en drinken meenemen en je mocht niet bellen, heel raar. De beveiliging voelde zich een politieagent en zo gedroeg ook. Hij had een pistool (heel normaal voor een beveiliger) en hij sprak iedereen aan als je ook maar verkeerd keek. We hebben 2 (!!!) uur zitten wachten totdat ik eindelijk aan de beurt was. Ik was serieus binnen één minuut klaar, daar wachtte ik dan twee uur op.... Daarna zijn we voor de verandering weer gaan lunchen, hamburgers!!!

Dinsdag had ik m'n eerste werkdag, ik moest van 9 tot 11 werken. Erg vermoeiend want Paige lag tot 10 uur te slapen. Alex had een telefonisch interview dus ze was wel gewoon thuis als er iets was. Daarna was ik dus weer vrij.

Woensdag was ik 'echt' vrij. Toch ging ik wat met Alex doen aangezien ik de omgeving nog niet ken. We gingen naar de mall, yes!! Maar eerst even lunchen bij de Cheesecake Factory. Daar hebben ze heerlijke taarten, maar die heb ik niet gegeten. Toen ik in DC was ben ik daar namelijk zo misselijk van geworden dat ik het nu niet meer aan durf! ;) In de buurt zitten veel malls, heel slecht voor m'n portemonnee. Gelukkig is het gezin hier net komen wonen, Alex zei al dat we ze samen gaan ontdekken! Er zit hier ook een outlet mall, heel fijn!!

Donderdag was de eerste dag dat ik alleen met Paige was! Van 12 tot 2 was ik alleen thuis met haar, daarvoor was Alex thuis aan het werk. En wat een schatje is het!! Ze slaapt nu nog best veel dus dan heb ik tussendoor ook even pauze. Toen ik klaar was kreeg ik eindelijk m'n pakket binnen! In Nederland had ik allemaal dingen gekocht die m'n ouders op zouden sturen. In het pakket zat onder andere: kaas, hagelslag en currysaus. Alex en Brent waren er zo blij mee! De zus van Alex heeft een tijdje in Nijmegen gestudeerd en toen ze terug kwam heeft ze een paar dingen meegenomen. Dus ze kenden een paar dingen en ze waren super blij dat ze het eindelijk weer konden eten!

Vrijdag heb ik 'S ochtends even gewerkt en met het liefste meisje van wake forest gespeeld! En toen kwam m'n social security card binnen, jeeee! Dat betekent dat ik nu dingen kan regelen. We gaan dinsdag gelijk m'n bankrekening openen ;)! 'S Avonds ging Alex d'r zus ophalen van het vliegveld. Ze komt een weekendje hier logeren. Ze is super aardig en we hebben veel over Nederland gepraat haha.

Zaterdag was een 'lange' dag. Van 11 tot 4, haha! Paige is echt zo'n schatje en ik kan alleen maar lieve foto's van d'r maken. Toen ik klaar was het zo ver: PAYDAY! Ik kreeg m'n eerste dollars, jee! Ik heb gelijk voor volgende week geld gekregen zodat ik kan shoppen haha... Ze kennen me nu al :)!

Zondag gingen we weer naar de gigantische supermarkt. Ik ben de grote supermarkten al een beetje gewend, maar als je uit 50 verschillende sladressings kan kiezen duurt dat toch best lang. Het valt me elke keer op dat de mensen zich zo anders kleden. Het boeit ze echt niet hoe ze er uit zien. In de supermarkt loopt iedereen in een joggingsbroek. Ik ga maar een yogapants kopen, anders pas ik er niet bij ;)! Ze zien er uit alsof ze net hun bed uit gerold zijn, wat op zich best mogelijk is... Geen makeup en het haar rommelig. We hebben daarna nog even geluncht. 'S middags was dan ein-de-lijk de football wedstrijd. Het ging tussen New England (Patriots) en Denver (Broncos). Wie deze wedstrijd zou winnen zou de Superbowl spelen. Ze zijn hier voor de Patriots. Helaas speelden de Patriots slecht en ze verloren dan ook.. Helaas! Over twee weken is de Superbowl, dé wedstrijd van het jaar. Er treden altijd artiesten op in de pauze en de nieuwe reclames worden geïntroduceerd. Uiteraard gaan we wel kijken, ook al spelen de Patriots niet.

Aankomende week wordt weer rustig. Waarschijnlijk hoef ik maar van 9-12 te werken! Dinsdag ga ik naar de starbucks met een paar andere aupairs en zondag heb ik m'n eerste cluster meeting. Ik ga dus eindelijk mensen ontmoeten :)!

Ook ga ik leren voor m'n theorie voor m'n rijbewijs. Ik moet hier namelijk nog een keer afrijden. En de regels zijn anders hier dus ik moet dat echt even bekijken! En nog even oefenen met rijden natuurlijk!

Als het goed is hebben veel mensen m'n nummer maar voor de zekerheid: +1 (919)-480-6804

xxx

  • 20 Januari 2014 - 19:48

    Margit De Ridder:

    Hoi Ruby,
    Leuk dat je andere au pairs gaat ontmoeten! Wordt steeds leuker daar. Nou nog even dat rijbewijs zodat je zelf naar alle shoppingmalls kan rijden!
    Groetjes papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Wake Forest

Au pair in Amerika!

Au pair in Wake Forest, North Carolina!

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2015

MIJN NIEUWE BLOG

26 Augustus 2014

Vakantie westcoast!

09 Juli 2014

Orlando & Disney

24 Mei 2014

Vakantie!

07 Mei 2014

Chicago!
Ruby

Actief sinds 12 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1026
Totaal aantal bezoekers 11789

Voorgaande reizen:

06 Januari 2014 - 06 Januari 2015

Au pair in Amerika!

Landen bezocht: